Kritische infrastructuur kritisch bekeken? external link

BTG Magazine, vol. 2011, num: 76, pp: 20, 2012

Telecommunicatierecht

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib

Netneutraliteit & ‘eyeballs’ external link

pp: 107-110, 2012

Telecommunicatierecht

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib

Universal service and disabled people external link

Telecommunications Policy, num: 36, pp: 85-95, 2012

Abstract

The EU regulatory framework enacted 25 May 2011 has the objective to provide functionally equal access to telecommunications services for disabled persons. What are the rules, who are the target groups, and what obstacles do they face when using various telecommunication services? And what arrangements do exist in a selected group of six EU Member States to remove these obstacles? Recommendations include the introduction of a more market-oriented approach, independent of specific networks.

Telecommunicatierecht

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib

DigiNotar: Lessons to be learnt external link

Ars Aequi, num: 2, pp: 80-82, 2012

Grondrechten, Privacy

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib

Online tracking: questioning the power of informed consen external link

Kool, L., Plas, A. van der, van Eijk, N., van der Sloot, B. & Helberger, N.
Info, num: 5, pp: 57-73, 2011

Grondrechten, Privacy

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib

Waarde verlenging mobiele vergunningen. Update: uitkomst veiling en verlengingsprijzen external link

Kerste, M., Weda, J., Rosenboom, N., Smits, T., van Eijk, N. & Poort, J.
2012

Abstract

Op 14 december 2012 is de veiling van frequenties voor mobiele communicatie (multibandveiling) afgerond. Onder het te verdelen spectrum bevonden zich de huidige vergunningen in de 900 MHz en 1800 MHz band. Deze vergunningen lopen af op 25 februari 2013. Omdat de mobile network operators, afhankelijk van de uitkomst van de veiling, tijd nodig zouden kunnen hebben om de transitie te maken naar de nieuwe vergunningen, heeft de minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie in 2012 besloten dat de huidige 900 MHz- en 1800 MHz-vergunningen op aanvraag zouden kunnen worden verlengd. Op grond van het geldende reguleringskader is de vergunninghouder bij verlenging van een vergunning een vergoeding aan de Staat verschuldigd. Dit rapport onderzoekt de wijze waarop de waarde van verlenging binnen de beleidsmatige en procedurele randvoorwaarden te bepalen is en stelt vervolgens de verlengingsprijzen vast. De uitkomst van de multibandveiling neemt daarbij een centrale rol in. De ontwikkelde methodiek heeft als basis gediend voor de ministeriële regeling waarin het eenmalig bedrag voor verlenging is geregeld. Uitgaande van 21 maanden verlenging, bedragen de verlengingsprijzen voor de huidige vergunninghouders in de 900 MHz en 1800 MHz band gecumuleerd € 387,847,454. Gegeven de veilinguitkomst, die een relatief beperkte (technische) transitie impliceert, hebben de vergunninghouders ondertussen een convenant gesloten waardoor een verlenging voor de transitie niet nodig is. Agentschap Telecom heeft hierbij een faciliterende rol gespeeld.

Telecommunicatierecht

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib

Net neutrality and the value chain for video external link

Nooren, P., Leurdijk, A. & van Eijk, N.
Info, num: 6, pp: 45-58, 2012

Mediarecht

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib

Must-carry Regulation: A Must or a Burden? external link

IRIS Plus, num: 5, pp: 7-23, 2012

Mediarecht

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib

Toegang tot de kabel revisited: artikel 6.14a Media external link

Mediaforum, num: 9, pp: 269, 2013

Mediarecht

RIS

Save .RIS

Bibtex

Save .bib