Telecommunicatierecht
van Eijk, N.
Tijdschrift voor Consumentenrecht en handelspraktijken, (2), pp. 41-45, 2005. @article{,
title = {Kroniek Telecommunicatierecht}, author = {N.A.N.M. van Eijk}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/TvC2005-4.pdf}, year = {2005}, date = {2005-05-02}, journal = {Tijdschrift voor Consumentenrecht en handelspraktijken}, number = {2}, pages = {41-45}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} } |
van Eijk, N.
Zoekmachines: Zoekt en gij zult vinden? Over de plaats van zoekmachines in het recht Otto Cramwinckel Uitgever, Amsterdam, 2005, ISBN: 9056294067. @book{,
title = {Zoekmachines: Zoekt en gij zult vinden? Over de plaats van zoekmachines in het recht}, author = {N.A.N.M. van Eijk}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/oratie_zoekmachines.pdf}, isbn = {9056294067}, year = {2005}, date = {2005-05-02}, pages = {31}, publisher = {Otto Cramwinckel Uitgever}, address = {Amsterdam}, note = { Rede in verkorte vorm uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar in het Media- en Telecommunicatierecht aan de Universiteit van Amsterdam op 17 juni 2005. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {book} } |
Konert, M.J., Ottow, A.T., Schueler, B.J., van Eijk, N.
De Telecommunicatiewet en handhaving Amsterdam, 2005. @techreport{,
title = {De Telecommunicatiewet en handhaving}, author = {Ottow, A.T. and Konert, M.J. and Schueler, B.J. and van Eijk, N.}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/telecommunicatiewet-handhaving.pdf}, year = {2005}, date = {2005-01-11}, pages = {178}, publisher = {Instituut voor Informatierecht}, address = {Amsterdam}, abstract = { Dit rapport omvat een onderzoek naar de handhaving door OPTA op grond van de Telecommunicatiewet. Het onderzoek is verricht in opdracht van de Associatie van Competitieve Telecom operators (ACT), uitgevoerd door mr. A.T. Ottow, met medewerking van mr. ir. M.J. Konert, Prof. Dr. N.A.N.M. van Eijk, (allen verbonden aan het Instituut voor Informatierecht, IViR, Faculteit der Rechtsgeleerdheid, Universiteit van Amsterdam) en Prof. mr. B.J. Schueler (Hoogleraar Staats- en Bestuursrecht, Faculteit der Rechtsgeleerdheid, Universiteit van Amsterdam). }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {techreport} }
Dit rapport omvat een onderzoek naar de handhaving door OPTA op grond van de Telecommunicatiewet. Het onderzoek is verricht in opdracht van de Associatie van Competitieve Telecom operators (ACT), uitgevoerd door mr. A.T. Ottow, met medewerking van mr. ir. M.J. Konert, Prof. Dr. N.A.N.M. van Eijk, (allen verbonden aan het Instituut voor Informatierecht, IViR, Faculteit der Rechtsgeleerdheid, Universiteit van Amsterdam) en Prof. mr. B.J. Schueler (Hoogleraar Staats- en Bestuursrecht, Faculteit der Rechtsgeleerdheid, Universiteit van Amsterdam).
|
van Eijk, N.
Universal service, a new look at an old concept: broadband access as a universal service 14.09.2004. @misc{,
title = {Universal service, a new look at an old concept: broadband access as a universal service}, author = {N.A.N.M. van Eijk}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/ITS-paper%20Nico%20van%20Eijk.pdf}, year = {2004}, date = {2004-09-14}, note = { Paper gepresenteerd op de 15th Biennial Conference van de International Telecommunications Society, Berlijn, 5-7 september 2004. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {presentation} } |
Dommering, E.
De Telecommunicatiemarkt na 2004: Een nieuw reguleringsconcept voor de mededinging 2004. @periodical{,
title = {De Telecommunicatiemarkt na 2004: Een nieuw reguleringsconcept voor de mededinging}, author = {E.J. Dommering}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/telecomfindag.pdf}, year = {2004}, date = {2004-04-06}, journal = {Financieel Dagblad}, abstract = { Een analyse van de nieuwe telecomregels die in april in Nederland in werking treden. }, note = { Telecommunicatiebijlage, 5 april 2004. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {periodical} }
Een analyse van de nieuwe telecomregels die in april in Nederland in werking treden.
|
Dommering, E., van Daalen, O., van Eijk, N.
Zes jaar bestuur en rechtspraak in de telecommunicatiemarkt 2004. @book{,
title = {Zes jaar bestuur en rechtspraak in de telecommunicatiemarkt}, author = {N.A.N.M. van Eijk and E.J. Dommering and O.L. van Daalen}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/zesjaarOPTA.pdf}, year = {2004}, date = {2004-01-27}, note = { Amsterdam: Otto Cramwinckel Uitgever 2003, 109 pp. ISBN 9075727569. |
van Eijk, N.
De universele dienst in het telecommunicatierecht 2003. @misc{,
title = {De universele dienst in het telecommunicatierecht}, author = {N.A.N.M. van Eijk}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/universele_dienst.pdf}, year = {2003}, date = {2003-12-24}, booktitle = {Van ontvanger naar zender: Opstellen aangeboden aan prof. mr. J.M. de Meij, A.W. Hins & A.J. Nieuwe}, pages = {127-142}, publisher = {Otto Cramwinckel Uitgever}, address = {Amsterdam}, abstract = { In het telecommunicatierecht komt al lange tijd bijzondere betekenis toe aan de ‘universele dienst’. Met de universele dienst wordt in beginsel voor een ieder zeker gesteld dat elektronische communicatie kan plaats vinden en toegang tot informatie wordt verkregen. De accentverlegging naar marktwerking in de telecommunicatiesector heeft de universele dienst meer op de achtergrond geplaatst. In deze bijdrage wordt in vogelvlucht nagegaan hoe het universele dienst-begrip zich binnen het recente Europese en Nederlandse telecommunicatierecht heeft ontwikkeld (of juist niet). Is uitbreiding mogelijk en verdient de universele dienst hernieuwde aandacht? }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {misc} }
In het telecommunicatierecht komt al lange tijd bijzondere betekenis toe aan de ‘universele dienst’. Met de universele dienst wordt in beginsel voor een ieder zeker gesteld dat elektronische communicatie kan plaats vinden en toegang tot informatie wordt verkregen. De accentverlegging naar marktwerking in de telecommunicatiesector heeft de universele dienst meer op de achtergrond geplaatst. In deze bijdrage wordt in vogelvlucht nagegaan hoe het universele dienst-begrip zich binnen het recente Europese en Nederlandse telecommunicatierecht heeft ontwikkeld (of juist niet). Is uitbreiding mogelijk en verdient de universele dienst hernieuwde aandacht?
|
Dommering, E.
2003. @misc{,
title = {Telecommunicatie in de jaren negentig: Van de Big bang naar een geordend heelal of een nieuw zwart gat?}, author = {E.J. Dommering}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/preadvies_telecommunicatie.pdf}, year = {2003}, date = {2003-11-17}, booktitle = {Zeven essays over informatie-technologie & recht, H. Franken e.a.}, pages = {171-226}, publisher = {Sdu}, address = {Den Haag}, series = {ITER}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {misc} } |
Hins, A.
Annotatie bij HR 26 februari 1999 (Antelecom en De Nederlandse Antillen / Els) 2003. @misc{,
title = {Annotatie bij HR 26 februari 1999 (Antelecom en De Nederlandse Antillen / Els)}, author = {A.W. Hins}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/antelecom.pdf}, year = {2003}, date = {2003-11-03}, journal = {Mediaforum}, number = {5}, abstract = { Antelecom heeft een monopoliepositie verkregen om noodzakelijke, zeer omvangrijke investeringen te doen in de telecommunicatie-infrastructuur van de Nederlandse Antillen. Het gebruik van call-back services leidt tot een zeer aanzienlijke daling van inkomsten en dit betekent dat geen onderhoud van de infrastructuur kan worden gepleegd noch vernieuwing tot stand kan worden gebracht. Daarom stoort Antelecom deze services. Dit is een inmenging in de communicatievrijheid, aldus de Hoge Raad. Zonder nader onderzoek kan echter niet worden gezegd dat de inmenging een beperking is die in een democratische samenleving niet noodzakelijk is in het belang van het voorkomen van wanordelijkheden of van bescherming van de rechten van anderen; ook in: RvdW 1999, 38. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {misc} }
Antelecom heeft een monopoliepositie verkregen om noodzakelijke, zeer omvangrijke investeringen te doen in de telecommunicatie-infrastructuur van de Nederlandse Antillen. Het gebruik van call-back services leidt tot een zeer aanzienlijke daling van inkomsten en dit betekent dat geen onderhoud van de infrastructuur kan worden gepleegd noch vernieuwing tot stand kan worden gebracht. Daarom stoort Antelecom deze services. Dit is een inmenging in de communicatievrijheid, aldus de Hoge Raad. Zonder nader onderzoek kan echter niet worden gezegd dat de inmenging een beperking is die in een democratische samenleving niet noodzakelijk is in het belang van het voorkomen van wanordelijkheden of van bescherming van de rechten van anderen; ook in: RvdW 1999, 38.
|
Hins, A.
‘Frequentiebeleid en frequentierecht’ Mediaforum, (9), pp. 271, 2003. @article{,
title = {‘Frequentiebeleid en frequentierecht’}, author = {A.W. Hins}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/frequentiebeleid.pdf}, year = {2003}, date = {2003-11-03}, journal = {Mediaforum}, number = {9}, pages = {271}, abstract = { In de maand juli van 2002 deed zich een interessante botsing voor tussen de politiek en de rechterlijke macht. Volgens het regeerakkoord van het eerste kabinet Balkenende d.d. 3 juli 2002 zouden radiofrequenties voor commerciële omroep moeten worden verdeeld via een vergelijkende toets. Op 24 juli 2002 bepaalde de voorzieningenrechter te Rotterdam echter dat de frequenties moesten worden geveild. De auteur stelt dat de rechter zijn boekje niet te buiten is gegaan. Als de regering echt geen veiling wil, moet zij het Frequentiebesluit wijzigen. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} }
In de maand juli van 2002 deed zich een interessante botsing voor tussen de politiek en de rechterlijke macht. Volgens het regeerakkoord van het eerste kabinet Balkenende d.d. 3 juli 2002 zouden radiofrequenties voor commerciële omroep moeten worden verdeeld via een vergelijkende toets. Op 24 juli 2002 bepaalde de voorzieningenrechter te Rotterdam echter dat de frequenties moesten worden geveild. De auteur stelt dat de rechter zijn boekje niet te buiten is gegaan. Als de regering echt geen veiling wil, moet zij het Frequentiebesluit wijzigen.
|
Hins, A.
Annotatie bij Vzr. Rb. Rotterdam 12 februari 2003 (Yarosa / OPTA) 2003. @misc{,
title = {Annotatie bij Vzr. Rb. Rotterdam 12 februari 2003 (Yarosa / OPTA)}, author = {A.W. Hins}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/noot_Yarosa.pdf}, year = {2003}, date = {2003-11-03}, journal = {Mediaforum}, number = {5}, pages = {177-179}, abstract = { Eind 2002 nam OPTA krachtens art. 6.3 Tw een besluit tot beslechting van een geschil tussen Yarosa en KPN Mobile. OPTA wil de tekst van dit besluit grotendeels openbaar maken, terwijl Yarosa meent dat de vertrouwelijkheid van haar bedrijfsgegevens zwaarder moet wegen. Welke rechter is bevoegd om de knoop door te hakken? De bijzondere rechter voor telecommunicatiezaken, de algemene administratieve rechter of de burgerlijke rechter? }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {misc} }
Eind 2002 nam OPTA krachtens art. 6.3 Tw een besluit tot beslechting van een geschil tussen Yarosa en KPN Mobile. OPTA wil de tekst van dit besluit grotendeels openbaar maken, terwijl Yarosa meent dat de vertrouwelijkheid van haar bedrijfsgegevens zwaarder moet wegen. Welke rechter is bevoegd om de knoop door te hakken? De bijzondere rechter voor telecommunicatiezaken, de algemene administratieve rechter of de burgerlijke rechter?
|
Hins, A.
Mediaforum, (6), pp. 185, 2003. @article{,
title = {Geschillen over geschillen}, author = {A.W. Hins}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/geschillen.pdf}, year = {2003}, date = {2003-11-03}, journal = {Mediaforum}, number = {6}, pages = {185}, abstract = { Op grond van de Telecommunicatiewet heeft OPTA de bevoegdheid om allerlei geschillen tussen marktpartijen te beslechten. Hoe verhoudt zich deze bestuurlijke bevoegdheid tot de traditionele geschilbeslechting door de burgerlijke rechter? Kan van een marktpartij worden geëist dat hij zijn zaak eerst aanhangig maakt bij OPTA, op straffe van niet-ontvankelijkheid? Is een oordeel van OPTA voor de burgerlijke rechter bindend? Bij de beantwoording van deze vragen zou in ieder geval art. 112 van de Grondwet een rol moeten spelen. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} }
Op grond van de Telecommunicatiewet heeft OPTA de bevoegdheid om allerlei geschillen tussen marktpartijen te beslechten. Hoe verhoudt zich deze bestuurlijke bevoegdheid tot de traditionele geschilbeslechting door de burgerlijke rechter? Kan van een marktpartij worden geëist dat hij zijn zaak eerst aanhangig maakt bij OPTA, op straffe van niet-ontvankelijkheid? Is een oordeel van OPTA voor de burgerlijke rechter bindend? Bij de beantwoording van deze vragen zou in ieder geval art. 112 van de Grondwet een rol moeten spelen.
|
Hugenholtz, P.
AMI, (5), pp. 161-168, 2003. @article{,
title = {Het mobiele internet}, author = {P.B. Hugenholtz}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/mobieleinternet.pdf}, year = {2003}, date = {2003-10-09}, journal = {AMI}, number = {5}, pages = {161-168}, abstract = { De koppeling van mobiele telecommunicatiediensten met het 'vaste' internet - kortweg 'het mobiele internet' - roept boeiende auteursrechtelijke vragen op. Is de doorgifte van pagina's afkomstig van het internet aan te merken als openbaarmaking, waarvoor afzonderlijk toestemming vereist is? Is het geschikt maken van webpagina's voor mobiel gebruik ('conversie') ongeoorloofde verveelvoudiging, of wellicht zelfs in strijd met morele rechten? Hoe zit het met de aansprakelijkheid van aanbieders van mobiele internetdiensten? Een verkennende beschouwing. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} }
De koppeling van mobiele telecommunicatiediensten met het 'vaste' internet - kortweg 'het mobiele internet' - roept boeiende auteursrechtelijke vragen op. Is de doorgifte van pagina's afkomstig van het internet aan te merken als openbaarmaking, waarvoor afzonderlijk toestemming vereist is? Is het geschikt maken van webpagina's voor mobiel gebruik ('conversie') ongeoorloofde verveelvoudiging, of wellicht zelfs in strijd met morele rechten? Hoe zit het met de aansprakelijkheid van aanbieders van mobiele internetdiensten? Een verkennende beschouwing.
|
van Eijk, N.
Geen frequenties voor onruststokers Mediaforum, (11/12), pp. 352-354, 2002. @article{,
title = {Geen frequenties voor onruststokers}, author = {N.A.N.M. van Eijk}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/frequenties_onruststokers.pdf}, year = {2002}, date = {2002-11-20}, journal = {Mediaforum}, number = {11/12}, pages = {352-354}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} } |
Kabel, J.
Annotatie bij Vzngr. Rb. Amsterdam 2 mei 2002 ((.infodomeinnaam)) 2002. @misc{,
title = {Annotatie bij Vzngr. Rb. Amsterdam 2 mei 2002 ((.infodomeinnaam))}, author = {J.J.C. Kabel}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/annotatie_ier_2002_5_infodomeinnaam.pdf}, year = {2002}, date = {2002-10-25}, journal = {IER}, number = {5}, pages = {262-264}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {misc} } |
Dommering, E., Sitompoel, N., van Eijk, N.
Toezicht en regulering in de telecommunicatiemarkt Mediaforum, (6), pp. 186-190, 2001. @article{,
title = {Toezicht en regulering in de telecommunicatiemarkt}, author = {N.A.N.M. van Eijk and E.J. Dommering and N. Sitompoel}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/toezicht®ulering-artikel-mf.pdf}, year = {2001}, date = {2001-06-15}, journal = {Mediaforum}, number = {6}, pages = {186-190}, abstract = { Onlangs is het rapport ‘Toezicht en regulering in de telecommunicatiemarkt’ verschenen, een studie naar de verschillende aspecten van algemeen en sectorspecifiek mededingingstoezicht (en regulering) in de telecom-sector. Een aantal van de betrokkenen bij het rapport vat hier de belangrijkste onderdelen samen en gaat tevens in op het recente concept-kabinetsstandpunt over de toekomstige inrichting van het telecommunicatietoezicht in Nederland. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} }
Onlangs is het rapport ‘Toezicht en regulering in de telecommunicatiemarkt’ verschenen, een studie naar de verschillende aspecten van algemeen en sectorspecifiek mededingingstoezicht (en regulering) in de telecom-sector. Een aantal van de betrokkenen bij het rapport vat hier de belangrijkste onderdelen samen en gaat tevens in op het recente concept-kabinetsstandpunt over de toekomstige inrichting van het telecommunicatietoezicht in Nederland.
|
Dommering, E., Theeuwes, J., van Eijk, N., Vogelaar, F.
2001. @techreport{,
title = {Toezicht en regulering in de telecommunicatiemarkt. Een analyse van sectorspecifiek en algemeen mededingingstoezicht}, author = {J.J.M. Theeuwes and F.O.W. Vogelaar and N.A.N.M. van Eijk and E.J. Dommering}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/toezicht®ulering-telecommarkt.pdf}, year = {2001}, date = {2001-05-10}, abstract = {Een in opdracht van OPTA uitgevoerde studie waarin de verschillende aspecten van sectorspecifiek en algemeen mededingingstoezicht in de telecommunicatie centraal staan. De studie bevat achtereenvolgens een economische analyse van sectorspecifiek en algemeen mededingingstoezicht, een vergelijking tussen beide vormen van toezicht, een overzicht van internationale ontwikkelingen en een analyse van de knelpunten bij sectorspecifiek toezicht.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {techreport} } Een in opdracht van OPTA uitgevoerde studie waarin de verschillende aspecten van sectorspecifiek en algemeen mededingingstoezicht in de telecommunicatie centraal staan. De studie bevat achtereenvolgens een economische analyse van sectorspecifiek en algemeen mededingingstoezicht, een vergelijking tussen beide vormen van toezicht, een overzicht van internationale ontwikkelingen en een analyse van de knelpunten bij sectorspecifiek toezicht.
|
Dommering, E.
De Nieuwe Brusselse Telecommunicatierichtlijnen Computerrecht, (2), 2001. @article{,
title = {De Nieuwe Brusselse Telecommunicatierichtlijnen}, author = {E.J. Dommering}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/dnbt.pdf}, year = {2001}, date = {2001-01-27}, journal = {Computerrecht}, number = {2}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} } |
Helberger, N.
Hacking BskyB: The legal protection of conditional access services under European law Entertainment Law Review, (5), pp. 88, 2000. @article{,
title = {Hacking BskyB: The legal protection of conditional access services under European law}, author = {N. Helberger}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/HackingBskyB.pdf}, year = {2000}, date = {2000-02-24}, journal = {Entertainment Law Review}, number = {5}, pages = {88}, abstract = { De bescherming van op voorwaardelijke toegang gebaseerde diensten (zoals betaaltelevisie) in Europa is niet zo volledig als de dienstenaanbieders wellicht hopen. Dit artikel onderzoekt in hoeverre de recent aangenomen Richtlijn Voorwaardelijke Toegang hierin verandering brengt. }, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} }
De bescherming van op voorwaardelijke toegang gebaseerde diensten (zoals betaaltelevisie) in Europa is niet zo volledig als de dienstenaanbieders wellicht hopen. Dit artikel onderzoekt in hoeverre de recent aangenomen Richtlijn Voorwaardelijke Toegang hierin verandering brengt.
|
van Eijk, N.
Concessiewet: no guts, go glory Mediaforum, (10), pp. 272-275, 2000. @article{,
title = {Concessiewet: no guts, go glory}, author = {N.A.N.M. van Eijk}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/concessiewet.pdf}, year = {2000}, date = {2000-01-26}, journal = {Mediaforum}, number = {10}, pages = {272-275}, abstract = {Een kritische analyse van de voorgestelde wijziging van de Mediawet toegezonden ‘in verband met de invoering van een vernieuwd concessiestelsel voor de landelijke omroep’ (‘Concessiewet’).}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} } Een kritische analyse van de voorgestelde wijziging van de Mediawet toegezonden ‘in verband met de invoering van een vernieuwd concessiestelsel voor de landelijke omroep’ (‘Concessiewet’).
|
van Eijk, N.
Broadband Services and Local Loop Unbundling in the Netherlands IEEE Cpmmunications Magazine, pp. 2-5, 2000. @article{,
title = {Broadband Services and Local Loop Unbundling in the Netherlands}, author = {N.A.N.M. van Eijk}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/broadband.pdf}, year = {2000}, date = {2000-01-26}, journal = {IEEE Cpmmunications Magazine}, pages = {2-5}, abstract = {The article describes the availability of broadband services in the Netherlands. This particularly concerns broadband services for the consumer/end user such as access to internet.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} } The article describes the availability of broadband services in the Netherlands. This particularly concerns broadband services for the consumer/end user such as access to internet.
|
van Eijk, N.
De Telecommunicatiewet: een tweede analyse pp. 1-26, 1997. @article{,
title = {De Telecommunicatiewet: een tweede analyse}, author = {N.A.N.M. van Eijk}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/teltweede.pdf}, year = {1997}, date = {1997-09-29}, pages = {1-26}, abstract = {Deze tekst is een eerste bewerking van het artikel 'De Telecommunicatiewet: een eerste observatie', dat werd gepubliceerd in \textit{Computerrecht}, 1997-5, p. 200-213. In de tekst wordt uitgegaan van het wetsvoorstel zoals dat door de Tweede Kamer is vastgesteld en momenteel ter besluitvorming voorligt bij de Eerste Kamer.}, keywords = {}, pubstate = {published}, tppubtype = {article} } Deze tekst is een eerste bewerking van het artikel 'De Telecommunicatiewet: een eerste observatie', dat werd gepubliceerd in Computerrecht, 1997-5, p. 200-213. In de tekst wordt uitgegaan van het wetsvoorstel zoals dat door de Tweede Kamer is vastgesteld en momenteel ter besluitvorming voorligt bij de Eerste Kamer.
|